BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Engageret IT-konsulent til forretningsunderstøttelse Vil du være med til at understøtte vores centrale IT-infrastruktur? Vil du bidrage til at sikre stabil IT-drift, og skabe et solidt digitalt fundament for understøttelse af forretningen? Har du lyst til at arbejde med Familieretshusets digitale transformation? Så er du måske vores nye kollega!
Som en del af Familieretshuset vil du indgå i en stærk organisation, der løser opgaver på det personretlige og familieretslige område og behandler sager om brud og overgang i familier. Hos os arbejder vi for at gøre en forskel for mange familier i Danmark, og som medarbejder i vores IT-afdeling vil du i høj grad bidrage til, at kollegerne rundt om i organisationen oplever professionelle og optimale IT-løsninger.
I Familieretshuset varetages store dele af IT-driften hos Statens IT. De opgaver, Statens IT ikke har ansvaret for, varetager vi selv i Familieretshuset. Netop derfor har vi brug for dig til at hjælpe os med at understøtte disse drifts- og udviklingsopgaver, samt til at udarbejde og opretholde vigtig dokumentation, procedurer og vejledninger.
Din hverdag hos os:
Vi søger en erfaren IT-konsulent, gerne uddannet IT-supporter, Datamatiker, Datatekniker eller lignende, der med baggrund i en god forretningsforståelse har evnen til at anvende IT-løsninger til understøttelse af vores kerneværdier.
Dine arbejdsopgaver kan være af forskellig karakter, men er alle centreret omkring sikring af en optimal IT-drift og udvikling i Familieretshuset.
Som led i dit arbejde kommer du til at arbejde med:
- Drift af Windows Server-miljøer
- Office 365, Teams, OneDrive og SharePoint Online
- Administration af Active Directory
- Generel vedligeholdelse og forståelse af forskellige fagapplikationer
Højt fagligt niveau og evne til at kommunikere med mange forskellige kollegaer
Hos os skal du have en god forretningsforståelse og teknisk indsigt samt erfaring med at arbejde med systemmæssige sammenhænge, operativsystemer og gerne it-arkitektur.
Det vil være en fordel, hvis du har et godt kendskab til netværk, gerne med CCNA-certificering, og Microsoft Azure og Cloud-teknologier. Erfaring med SQL Server og databasemanagement, samt Scripting-erfaring vil også være en fordel.
Vi forventer ikke, du har erfaring med alle disse teknologier, men at du har en teknisk forstand og erfaring, som du formår at bringe i spil i opgaveløsningen.
Du skal være god til at formulere dig mundtligt såvel som skriftligt og have en relevant IT-uddannelse.
Herudover kendetegner det dig, at du har:
- Relevant IT-uddannelse som IT Supporter, Datamatiker, Datatekniker eller lignende
- Minimum 5 års erhvervserfaring inden for IT-support og drift
- Stærke kommunikations- og samarbejdsevner
- Analytisk tænkning og problemløsningsevner
- Evnen til at forstå og omsætte forretningsbehov til IT-løsninger
- Fleksibel og i stand til at håndtere ad hoc-opgaver
- Selvstændig og proaktiv i arbejdet med at identificere og løse problemer
- Evnen til at prioritere og håndtere flere opgaver samtidigt
Bliv en del af holdet
På IT-kontoret er vi 22 medarbejdere fordelt på to teams: IT-drift og IT-udvikling, hvor du vil blive en del af IT-drift. Kontoret indgår som et af seks kontorer i området for Forretningsunderstøttelse, som arbejder sammen om at understøtte og bidrage til udviklingen af forretningen. Vi vægter et stærkt samarbejde med plads til forskellighed.
Vi tilbyder dig
Et udfordrende job i en dynamisk organisation med spændende udviklingsmuligheder – fagligt såvel som personligt. Her er stærkt kollegialt samarbejde med god mulighed for sparring. Vi har gode arbejdsforhold og fleksible arbejdstider, herunder flekstid, der kan anvendes under hensyn til arbejdets tilrettelæggelse.
Ansøgning
Hvis du er interesseret i stillingen, kan du sende en ansøgning, CV samt anden relevant dokumentation via linket ”søg stillingen” senest d. 7. august 2023. Vi vil indkalde relevante kandidater til samtaler løbende. Tiltrædelse gerne hurtigst muligt og senest 1. oktober 2023.
Ansættelsesvilkår
Ansættelsesområdet er Social og Ældreministeriet med tilhørende institutioner.
Stillingen er ledig til besættelse i Aabenraa, som er Familieretshusets hovedkontor, eller på lokationen i København.
Der kan forekomme rejseaktivitet til Familieretshusets øvrige lokationer.
Du vil blive ansat efter gældende overenskomst.
Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål vedrørende stillingen, er du velkommen til at kontakte Konstitueret Kontorchef for IT Lasse Weber Andersen tlf. 51634622.
Om Familieretshuset
Familieretshuset arbejder for at hjælpe familier i bred forstand. Vi møder bl.a. familier og børn i skilsmisse, familier der ønsker at adoptere eller oprette værgemål, og udenlandske par, der vil giftes i Danmark. Målet er altid at finde den bedste løsning for hver enkel familie. Familieretshuset løser opgaver inden for områderne; forældremyndighed, bopæl og samvær, separation og skilsmisse, internationale ægteskaber, navne, bidrag, faderskab, adoption og værgemål. Vi er en organisation i stor udvikling, og vi brænder for at levere den bedste kvalitet til gavn for de mange borgere, der hver dag har brug for vores hjælp. Familieretshuset har afdelinger 10 forskellige steder i Danmark.
Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aabenraa Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Familieretshuset, Afdeling Aabenraa, Storetorv 10, 6200 Aabenraa
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170658&DepartmentId=8103&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5874026